Πέμπτη 29 Αυγούστου 2013

Λυγμοί και μαντινάδες στην απολογία του Γ. Σμπώκου

«Ανήκω στην αδικαίωτη γενιά του Πολυτεχνείου», υποστήριξε ακόμη - «Τραγικός εφιάλτης μου σήμερα: Στο κελί που μένω κρατούνταν ο Ιωαννίδης της χούντας», πρόσθεσε

Με μία απολογία, που στο πρώτο μέρος της, τουλάχιστον, έβριθε συναισθηματισμών, ο Γιάννης Σμπώκος, το άλλοτε δεξί χέρι του Άκη Τσοχατζόπουλου επιχείρησε να αντικρούσει το σε βάρος του κατηγορητήριο για την υπόθεση των «χρυσών» μιζών για τα εξοπλιστικά. 

Στην απολογία του ενώπιον του τριμελούς εφετείου κακουργημάτων, ο πρώην γενικός διευθυντής εξοπλισμών, βουρκωμένος και βαθιά συγκινημένος, έκανε εκτενή αναφορά στα παιδικά του χρόνια στα Ανώγεια της Κρήτης, στην οικογένειά του και στην θητεία του ως γενικός γραμματέας περιβάλλοντος και πρόεδρος του ΟΑΣΠ. Μάλιστα, στην αρχή της απολογίας του ο κ. Σμπώκος χρησιμοποίησε και μία μαντινάδα, την οποία του είπε η μάνα του όταν την είδε στον ύπνο του τους μήνες που βρίσκεται στη φυλακή: «Έλα κι ας είναι μια στιγμή, κι ύστερα πάλι φύγε, για να δω μια στιγμή, πως η ζωή σου στράφι πήγε».

Για την ουσία της κατηγορίας ανέφερε ότι ο ίδιος δεν θα μπορούσε να έχει καμιά συμμετοχή στην υλοποίηση των συμβάσεων για υποβρύχια και τα Tor-m1.

«Δεν προκύπτει από πουθενά ότι εγώ με εισήγησή μου πρότεινα οτιδήποτε για τα εξοπλιστικά», είπε ο ίδιος.

Στην απολογία του -κινούμενος στην ίδια λογική με τον άλλοτε πολιτικό του προϊστάμενο Α. Τσοχατζόπουλο - επισήμανε ακόμη ότι οι αποφάσεις για τα εξοπλιστικά λαμβάνονταν από το ΚΥΣΕΑ.

«Όποιος τολμούσε να πάει σε μια  επιτροπή για υποδείξει και να πει: Βγάλε ή βάλε αυτό από μια σύμβαση, μάλλον ήθελε να αυτοκτονήσει» είπε ο Γ. Σμπώκος.

Ο πρώην στενός συνεργάτης του Άκη Τσοχατζόπουλου ενέταξε τον εαυτό του στην «αδικαίωτη γενιά του Πολυτεχνείου»,  ενώ αναφέρθηκε στην αντιδικτατορική του δράση για να επισημάνει πως ένας από τους μεγαλύτερους εφιάλτες του στη φυλακή είναι και το γεγονός ότι κρατείται σε κελί που κρατούνταν ο εκ των πρωταιτίων της  7ετιας Ιωαννιδης.

Μεταξύ άλλων ο Γ. Σμπώκος ανέφερε στην απολογία του:

-«Ζητώ συγγνώμη από την οικογένειά μου . Η μεγαλύτερη τιμωρία για έναν άνθρωπο είναι να ξέρει πως κατέστρεψε τις ζωές δικών του ανθρώπων. Διέπραξα έγκλημα σε βάρος της οικογένειάς μου. Κανείς δεν μπορούσε να με αποσπάσει από την πολιτική, ούτε τα παιδιά μου. Σήμερα η γυναίκα και το παιδί μου δεν μπορούν να είναι εδώ γιατί είναι άρρωστοι» .

-«Ανήκω στην αδικαίωτη γενιά του Πολυτεχνείου. Είχα δράση κατά της χούντας. Τραγικός εφιάλτης μου σήμερα: Στο κελί που μένω σήμερα κρατούνταν ο Ιωαννίδης της χούντας. Αυτό αποτελεί μεγάλο εφιάλτη για 'μένα».

-«Είχα καθαρή ζωή σαν το νερό και έτσι κύλησε μέχρι κάποιοι προσπάθησαν να ρίξουν λάδι στη ζωή μου. Λάδι και νερό δεν γίνεται».

 - «Το πάθος για την αλλαγή που πρέσβευε το ΠΑΣΟΚ και ο Α. Παπανδρέου με οδήγησαν να πάρω τη μεγάλη απόφαση και να μπω στην πολιτική».

Απολογία Φ. Αρβανίτη

Είχε προηγηθεί η απολογία του άλλοτε βουλευτή Φθιώτιδας του ΠΑΣΟΚ Φ. Αρβανίτη.

Στην απολογία του ο πρώην βουλευτής Φωκίδας του ΠΑΣΟΚ και νυν επιχειρηματίας στο χώρο των ακινήτων Φώτης Αρβανίτης -εμπλέκεται στην αγορά οικοπέδου στην Κεφαλληνίας το οποίο μεταβιβάστηκε στην Αρετή Τσοχατζόπουλου- ανέφερε ότι ο πρώην υπουργός το 2003 του ζήτησε συνεργαστεί με την κόρη του.

Όπως είπε στο δικαστήριο ο Α. Τσοχατζόπουλος τον ενημέρωσε για το οικόπεδο της Κεφαλληνίας που πουλιόνταν. Συμφωνά με τον ίδιο, ο πρώην υπουργός του είπε ότι θα μπορούσε να συνεργαστεί με την κόρη του, Αρετή (είναι μηχανικός) και στο ότι στο εν λόγω οικόπεδο εφόσον ενώνονταν και με το διπλανό, θα μπορούσε να αναγείρουν ένα μεγάλο γκαράζ.

«Ο Τσοχατζόπουλος μου είπε: "Θα βάλω εγώ τα λεφτά και εσύ θα τα καλύψεις στην πρόοδο των εργασιών". Το 2003 μου έστειλε μια επιταγή 130.000 ευρώ με τον Νίκο Ζηγρα»,  είπε ο κατηγορούμενος και συνέχισε: «Εκείνη την εποχή ο Τσοχατζόπουλος ήταν υπουργός Ανάπτυξης. Δεν υπήρχε καμιά υποψία για παράνομη δράση του».

Έναν χρόνο αργότερα το 2004, όπως είπε, ο Φ. Αρβανιτης, ο Τύπος άρχισε να γράφει για «σχόλια» για ανάμειξή του στις προμήθειες.

«Αισθάνθηκα άσχημα. Επικοινώνησα μια φορά μαζί του και μου είπε να μην ανησυχώ και ότι πίσω από όλα αυτά κρύβονται πολιτικοί του αντίπαλοι» είπε ο κατηγορούμενος και πρόσθεσε:  «Το 2008 του είπα ότι δεν μπορώ να κάνω το έργο και ότι αν θέλει να επιστρέψω το οικόπεδο. Έτσι, το μεταβίβασα στην Αρετή. Στενοχωρήθηκα γιατί εγώ είχα μια λαμπρή καριέρα».
Enhanced by Zemanta

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...