Ικανοποιητική χαρακτηρίζεται η πρόοδος που έχει επιτευχθεί στον τομέας της Δικαιοσύνης σύμφωνα με την έκθεση της Task Force, ωστόσο πολλά έχουν ακόμα να γίνουν, ιδιαίτερα στην εφαρμογή του θεσμού της διαμεσολάβησης αλλά και στην μετάβαση της Θεμιδος στην... ψηφιακή εποχή.
«Η λειτουργία του ελληνικού δικαστικού συστήματος χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μεγάλες καθυστερήσεις και ανεπάρκειες που παρεμποδίζουν την αποτελεσματική προσφυγή των πολιτών και των επιχειρήσεων στην Δικαιοσύνη» επισημαίνεται στην έκθεση, ωστόσο τα σχόλια που ακολουθούν τον έλεγχο καταδεικνύουν ότι η Δικαιοσύνη βρίσκεται σε διαδικασία «αναβάθμισης».
«Οι νομοθετικές προτάσεις για τον αναθεωρημένο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και το νομοθετικό πλαίσιο για τις διοικητικές προσφυγές βρίσκονται στο στάδιο της προετοιμασίας. Στο τομέα της διαμεσολάβησης έχει συνεχιστεί το σημαντικό έργο για την προώθηση του θεσμού με σημαντική κάλυψη από τα ΜΜΕ», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερη αναφορά, σύμφωνα με το euro2day, γίνεται στην προσπάθεια μετάβασης της Δικαιοσύνης στην ψηφιακή εποχή. «Η πρόοδος όσον αφορά στην ηλεκτρονική δικαιοσύνη είναι ικανοποιητική και η ελληνική κυβέρνηση προκηρύσσει αυτή την περίοδο διαγωνισμό για τις εργασίες για την απαραίτητη εφαρμογή του συστήματος».
Σύμφωνα με τους στόχους της Task Force:
- Ως προς την αναθεώρηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, η Ομάδα Δράσης θα συνεισφέρει ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες προκειμένου να συνδράμουν την διαδικασία.
- Ως προς τις υποχρεωτικές Εξωδικαστικές Διοικητικές Προσφυγές: ένα νέο σχέδιο αναμένεται μετά την αξιολόγηση του αρχικού σχεδίου, ενώ η Ομάδα Δράσης συνεχίζει την παροχή τεχνογνωσίας για την οριστικοποίηση της νομοθεσίας.
-Όσον αφορά στον θεσμό της Διαμεσολάβησης ζητείται περαιτέρω ενημέρωση του κοινού για την λειτουργία του. Η Ομάδα Δράσης θα εστιάσει σε δράσεις που σχετίζονται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η παροχή δυνατότητας διαμεσολάβησης σε μή δικηγόρους παραμένει μία από τις προτεραιότητες.
- Τέλος ως προς το e-Justice, η διαδικασία βρίσκεται στην φάση προκήρυξης των έργων για τα αστικά και τα διοικητικά δικαστήρια.
Καταπολέμηση διαφθοράς και μαύρου χρήματος
Στην έκθεση της Ομάδας Δράσης διαπιστώνεται «ικανοποιητική πρόοδος στην εφαρμογή του προγράμματος». Όπως επισημαίνεται μέχρι στιγμής 220 άτομα έχουν εκπαιδευθεί σε βασικές τεχνικές για τον εντοπισμό της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και της συναφούς φοροδιαφυγής.
Επιπλέον 340 άτομα έχουν εκπαιδευθεί στην χρήση ειδικών τεχνικών για την διεξαγωγή ερευνών. Η Βουλή συμφώνησε όσον αφορά στο νόμο για τη θέσπιση μητρώου τραπεζικών λογαριασμών με στόχο την εφαρμογή του συστήματος από τον Οκτώβριο του 2013.
Εθνικός Συντονιστής Διαφθοράς
Ειδική αναφορά γίνεται στον ρόλο του εθνικού συντονιστή για την καταπολέμηση της διαφθοράς και όπως επισημαίνεται στην έκθεση βρίσκεται σε εξέλιξη η δημιουργία υποστηρικτικών υπηρεσιών, δηλαδή επιτροπής συντονισμού και συμβουλευτικής επιτροπής, ενώ έχει ξεκινήσει η υλοποίηση της στρατηγικής για την καταπολέμηση της διαφθοράς.
«Η λειτουργία του ελληνικού δικαστικού συστήματος χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μεγάλες καθυστερήσεις και ανεπάρκειες που παρεμποδίζουν την αποτελεσματική προσφυγή των πολιτών και των επιχειρήσεων στην Δικαιοσύνη» επισημαίνεται στην έκθεση, ωστόσο τα σχόλια που ακολουθούν τον έλεγχο καταδεικνύουν ότι η Δικαιοσύνη βρίσκεται σε διαδικασία «αναβάθμισης».
«Οι νομοθετικές προτάσεις για τον αναθεωρημένο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και το νομοθετικό πλαίσιο για τις διοικητικές προσφυγές βρίσκονται στο στάδιο της προετοιμασίας. Στο τομέα της διαμεσολάβησης έχει συνεχιστεί το σημαντικό έργο για την προώθηση του θεσμού με σημαντική κάλυψη από τα ΜΜΕ», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερη αναφορά, σύμφωνα με το euro2day, γίνεται στην προσπάθεια μετάβασης της Δικαιοσύνης στην ψηφιακή εποχή. «Η πρόοδος όσον αφορά στην ηλεκτρονική δικαιοσύνη είναι ικανοποιητική και η ελληνική κυβέρνηση προκηρύσσει αυτή την περίοδο διαγωνισμό για τις εργασίες για την απαραίτητη εφαρμογή του συστήματος».
Σύμφωνα με τους στόχους της Task Force:
- Ως προς την αναθεώρηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, η Ομάδα Δράσης θα συνεισφέρει ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες προκειμένου να συνδράμουν την διαδικασία.
- Ως προς τις υποχρεωτικές Εξωδικαστικές Διοικητικές Προσφυγές: ένα νέο σχέδιο αναμένεται μετά την αξιολόγηση του αρχικού σχεδίου, ενώ η Ομάδα Δράσης συνεχίζει την παροχή τεχνογνωσίας για την οριστικοποίηση της νομοθεσίας.
-Όσον αφορά στον θεσμό της Διαμεσολάβησης ζητείται περαιτέρω ενημέρωση του κοινού για την λειτουργία του. Η Ομάδα Δράσης θα εστιάσει σε δράσεις που σχετίζονται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η παροχή δυνατότητας διαμεσολάβησης σε μή δικηγόρους παραμένει μία από τις προτεραιότητες.
- Τέλος ως προς το e-Justice, η διαδικασία βρίσκεται στην φάση προκήρυξης των έργων για τα αστικά και τα διοικητικά δικαστήρια.
Καταπολέμηση διαφθοράς και μαύρου χρήματος
Στην έκθεση της Ομάδας Δράσης διαπιστώνεται «ικανοποιητική πρόοδος στην εφαρμογή του προγράμματος». Όπως επισημαίνεται μέχρι στιγμής 220 άτομα έχουν εκπαιδευθεί σε βασικές τεχνικές για τον εντοπισμό της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και της συναφούς φοροδιαφυγής.
Επιπλέον 340 άτομα έχουν εκπαιδευθεί στην χρήση ειδικών τεχνικών για την διεξαγωγή ερευνών. Η Βουλή συμφώνησε όσον αφορά στο νόμο για τη θέσπιση μητρώου τραπεζικών λογαριασμών με στόχο την εφαρμογή του συστήματος από τον Οκτώβριο του 2013.
Εθνικός Συντονιστής Διαφθοράς
Ειδική αναφορά γίνεται στον ρόλο του εθνικού συντονιστή για την καταπολέμηση της διαφθοράς και όπως επισημαίνεται στην έκθεση βρίσκεται σε εξέλιξη η δημιουργία υποστηρικτικών υπηρεσιών, δηλαδή επιτροπής συντονισμού και συμβουλευτικής επιτροπής, ενώ έχει ξεκινήσει η υλοποίηση της στρατηγικής για την καταπολέμηση της διαφθοράς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας!